( Το σκηνικό: Αίθουσα δικαστηρίου. Στο εδώλιο η Ποίηση και η Σελήνη. Η Πρόεδρος και στη σχετική έδρα η Εισαγγελεύς. )
ΑΦΗΓΗΤΗΣ:
Πρόεδρος του δικαστηρίου η Ανθρώπινη Συνείδηση. Εισαγγελέας η Κοινή Λογική. Κατηγορούμενες η Ποίηση και η Σελήνη. Στο α' μέρος ο Πρόεδρος κάλεσε ενώπιόν του τις δύο Κατηγορούμενες και αφού τους ζήτησε τα στοιχεία τους, έδωσε το λόγο στην κ. Εισαγγελέα για να τους απαγγείλει τις κατηγορίες............
ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Έχει τον λόγο η Εισαγγελέας Κοινή Λογική
ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΥΣ: Κατηγορούνται για διασπορά ψευδών ειδήσεων. . . Η πρώτη, η Ποίηση, διαδίδει φήμες για τη δεύτερη με σκοπό την παραπλάνηση της κοινής γνώμης. Η Σελήνη κατηγορείται ως συνεργός, δεδομένου ότι σιωπηρώς τις αποδέχεται. Κρίνονται πάντως και οι δύο ως κοινωνικά επικίνδυνες, διότι υπονομεύουν κάποιες βεβαιότητες αναγκαίες για τη διατήρηση της κοινωνικής σταθερότητας.
Θα μου επιτρέψετε, κυρία Πρόεδρε, να παρουσιάσω στο δικαστήριο έγγραφα με ορισμένα από τα διαδιδόμενα . . . . . (Ξεφυλλίζει και διαβάζει )
Γράφει λοιπόν κάποιος κύριος Γιώργος Σεφέρης ότι το φεγγάρι βγήκε από το πέλαγο σαν Αφροδίτη. Είναι φυσικό κάθε λογικός άνθρωπος να αναρωτιέται: «πώς βγήκε το φεγγάρι από το πέλαγο αφού είναι σίγουρο ότι πάντα βρισκόταν στον Ουρανό;» . . . . . . . .
(Ξεφυλλίζει και διαβάζει) Ένας στιχουργός πάλι ισχυρίζεται πως «το φεγγάρι πήγε κι έπεσε στο ποτάμι το βαθύ», γεγονός που για την επιστημονική Σκέψη είναι αδιανόητο . . . .
Ή το άλλο το οποίο μάλιστα εμπεριέχεται σε τραγούδι με πλατιά απήxηση στη νεολαία μας: «Θα πιω απόψε το φεγγάρι και θα μεθύσω και θα πω». Εδώ ο παραλογισμός αγγίζει το απόλυτο. . . . Τι είναι το φεγγάρι κυρία Πρόεδρε; . . . . (με ειρωνικό τόνο ) . . . τσίπουρο ή τζέι εντ μπι;
(Ξεφυλλίζει νευρικά) Σε ένα πάλι από τα ποιήματά του κάποιος . . . . Τάσος Λειβαδίτης γράφει: (διαβάζει απαίσια)
Κι εσύ αρχαία λυπημένη Σελήνη
ακούμε καμιά φορά τη φωνή σου
σαν τη φωνή εκείνων που δεν θα ξανακούσουμε ποτέ.
ΠΟΙΗΣΗ: (Σηκώνεται όρθια και διακόπτει) . Κυρία Πρόεδρε, ο τρόπος με τον οποίο η Εισαγγελεύς διαβάζει τα ποιήματα είναι φρικτός
ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Σας παρακαλώ κατηγορουμένη . . . . Δεν νομίζω ότι η Εισαγγελεύς αλλοίωσε κάποια φράση του ποιήματος . . .
ΠΟΙΗΣΗ: Δεν αλλοίωσε φράσεις αλλά το κάθε ποίημα έχε γραφτεί για να αποδίδεται με μια ορισμένη μουσικότητα κατά την εκφορά του . . .
ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Δηλαδή πώς έπρεπε να το πει;
ΠΟΙΗΣΗ: ( Απαγγέλλει τον στίχο του Λειβαδίτη ήρεμα και με χαμηλή φωνή . . .)
Κι εσύ αρχαία λυπημένη Σελήνη
ακούμε καμιά φορά τη φωνή σου
σαν τη φωνή εκείνων που δεν θα ξανακούσουμε ποτέ.
(μόλις τελειώνει δυναμώνει τη φωνής και λέει:) Τα ποιήματα είναι παιδιά μου κυρία Πρόεδρε και δεν επιτρέπω σε κανένα να τα κακοποιεί . . . .
ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΥΣ: Κυρία Πρόεδρε σας ζητώ να με προστατεύσετε . . . Δεν θα δεχθώ άλλη διακοπή . . Εξάλλου δεν πρέπει να μας διαφεύγει η ουσία . . . Και η ουσία είναι το παρανοϊκό στοιχείο που περιέχεται στη φράση «ακούμε τη φωνή της Σελήνης» .
Και ενώ είναι προφανώς βλακώδες να μιλάμε για τη λύπη της Σελήνης και για τις φωνητικές της δυνατότητες, ένας ιταλός κινηματογραφικός δημιουργός, που χρησιμοποίησε κατά κόρον την Ποίηση, για να εκφραστεί, ισχυριζόταν εκείνος, για να παραπλανήσει, υποστηρίζω εγώ, σκηνοθέτησε μία ταινία με τίτλο
La voce de la luna - Η φωνή του φεγγαριού
Σας αποκαλύπτω και το όνομά του: Φεντερίκο Φελλίνι…
Και δεν είναι μόνον το ότι η Σελήνη εμφανίζεται να έχει φωνή, μια ιδιότητα την οποία, ως γνωστόν, διαθέτουν μόνο ορισμένοι ζωντανοί οργανισμοί. Σε ένα άλλο στιχούργημα το οποίο έχει μελοποιηθεί υπάρχει το «Διώξε τη λύπη παλικάρι, πάμε μια βόλτα στο φεγγάρι» . . . (Ανεβάζει την ένταση της φωνής) Ερωτώ το δικαστήριο: Είναι οι προτροπές αυτές κοινωνικά υγιείς; Είναι δυνατόν να καλούμε τη νεολαία μας σε βόλτες στο φεγγάρι; Όλοι ξέρουμε ότι δαπανήθηκαν δισεκατομμύρια δολάρια για τα ελάχιστα ταξίδια που έγιναν στη Σελήνη και ότι ξοδεύτηκαν τεράστιες ποσότητες ανθρώπινου μόχθου για να πραγματοποιηθούν. Γιατί, λοιπόν, να προσφέρουμε τέτοιου είδους αυταπάτες στους νέους μας;
Και τέλος το πιο σοβαρό απ’ όλα. Ο θεωρούμενος από πολλούς ως ο μεγαλύτερος θεατρικός συγγραφέας όλων των εποχών, ο οποίος μάλιστα έχει κληθεί και ως μάρτυς υπερασπίσεως, σε ένα από τα έργα του αποκαλεί τη Σελήνη ουράνιο μαργαριτάρι. Πρόκειται για ψεύδος, κύριοι δικαστές, για ένα εσκεμμένο επαίσχυντο ψεύδος, με το οποίο υποσκάπτονται τα θεμέλια της έννοιας Αλήθεια, τα θεμέλια του υγιούς τρόπου σκέψης. Και το γεγονός είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο δεδομένου ότι ο ισχυρισμός διατυπώνεται από έναν άνθρωπο με μεγάλο κοινωνικό κύρος . . . .
Κυρία Πρόεδρε. . . . Ο κατάλογος των αναληθειών είναι ανεξάντλητος. Υπάρχουν όλα στη δικογραφία. Πιστεύω, όμως, ότι και τα λίγα τα οποία ενδεικτικώς ανέφερα στοιχειοθετούν τη συγκεκριμένη κατηγορία.
Και επειδή οι υπερασπιστές της αντίθετης άποψης ισχυρίζονται ότι πολλά από αυτά γράφονται ποιητική αδεία, έχω την πεποίθηση, κύριοι δικαστές, ότι η ποιητική αυτή άδεια πρέπει κάποτε να καταργηθεί. Αρκετή σύγχυση έχει προκαλέσει στην ανθρώπινη επικοινωνία μας. Φτάνει πια…
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...
αλλά η φωτογραφική επένδυση του κειμένου είναι αποκλειστικά δικό μου δημιούργημα και επίτευγμα της επίμονης αναζήτησής μου μέσω γούγλη φυσικά....... ydp
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...
η παραπάνω εμπνευσμένη ανάρτηση ανήκει πνευματικά στον κάτοχό της [kassetas]
3 σχόλια:
χαχαχα
Δεν το ξέρω και το παρακολουθώ με ενδιαφέρον.
Νάσαι καλά που το βρήκες. Πολύ όμορφο.
Εγω σε τρόμαξα με το φίδι αλλά εσύ με θάμπωσες με την δίκη. Εχει δίκιο ο Ιονν θαυμάσιο!!
@ Ίωνα,
χαίρομαι που σου αρέσει και το διαβάζεις μ' ενδιαφέρον...
@ Χριστόφορε,
πέρασα πάλι κι έριξα μια ματιά κι είδα με χαρά ότι απέσυρες την φωτό με το φίδι -και ναι πολύ το χάρηκα αυτό-, οπότε κατάφερα και διάβασα και την υπόλοιπη ιστορία κι ανάρτησή σου...
Σας ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια και τους δύο. Xαίρομαι που το βρίσκεται θαυμάσιο, βέβαια τα εύσημα ανήκουν σε άλλον στον πνευματικό κάτοχο αυτής της ιστορίας, αλλά έχω κι εγώ ένα μικρό-μικρό μερίδιο που την ανακάλυψα και την αναδημοσίευσα ώστε να μπορέσουν να την διαβάσουν κι οι δικοί μου φίλοι...
Δημοσίευση σχολίου